هنر گفتگو

آموزش گفتگو ، خوب حرف زدن

راهکارهایی برای افزایش جذابیت با زبان بدن

زبان بدن به مجموعه‌ای از حرکات بدنی خودآگاه و ناخودآگاه گفته می‌شود که برای بیان دیدگاه و احساسات به کار می‌رود. به عبارت دیگر زبان بدن یک راه ارتباط غیر کلامی است و شامل حالات بدن، دست، سر و حالات چهره گفته می‌شود. در این مقاله چندین راهکار برای افزایش جذابیت با استفاده از زبان بدن بیان خواهد شد.

مقاله مفید و پیشنهادی برای شما: فوت و فن حرف زدن و میخکوب کردن دیگران

استفاده از زبان بدن برای جذابیت

1. لبخند زدن

یکی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار برای جذابیت لبخند زدن می‌باشد و باعث احساس صمیمی و نزدیکی بودن می‌شود. لزومی ندارد که لبخند بزرگی بزنید، یک لبخند ساده هم تأثیر مثبت خود را خواهد گذاشت. اصولاً اکثر مردم دوست دارند که اشخاص شادی را ببیند که همراه با کلی انرژی مثبت هستند تا اینکه یک چهره عبوس و ناراحت ببینند. پس به جای اخم لبخند بزنید و این حس خوب را به دیگران نیز انتقال دهید.

2. باز کردن دست‌ها  

بسته بودن دست‌ها منجر می‌شود که طرف مقابل‌تان تصور کند که شما حالت دفاعی گرفته‌اید و احساس غریبگی می‌کنید. بر عکس باز بودن دست‌ها در تحلیل زبان بدن به این معنا است که فرد دچار ترس و اضطراب نیست و آماده دریافت تجربیات جدید از سوی دیگران است.

3. رفتار آینه‌ای

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده هنگامی که فرد به شخص دیگری کشش پیدا می‌کند، از زبان بدن خود برای بیان علاقه و اشتیاق خود نسبت به او تقلید می‌کند. این رفتار آینه‌ای یا به عبارتی دیگر تقلید رفتار طرف مقابل، باعث ارسال پیام محبت و علاقه از جانب شما به او می‌شود. این رفتار باعث ایجاد حس صمیمیت و نزدیکی در دو طرف می‌شود چرا که دو طرف تصور می‌کنند که مشابه به دیگر هستند و این سبب حس آشناپنداری می‌شود.

4. داشتن تماس چشمی مؤثر

نگاه کردن به مخاطب و تماس چشمی با او می‌تواند باعث ایجاد جذابیت شود. ولی حواستان باشد که نباید به او خیره شوید و زل بزنید بلکه باید یک تماس چشمی خوب و مناسب داشته باشید. انجام درست این کار باعث می‌شود که طرف مقابل‌تان احساس کند که صحبت‌های او علاقمند هستید و به حرف‌های او خوب گوش می‌دهید. اگر به جای خیره شدن تماس چشمی نرم‌تری داشته باشید باعث می‌شود که پیام‌تان به طور صمیمانه منتقل شود.

5. استفاده بیشتر از فضا

با توجه به شرایط موجود، استفاده بیشتر از فضا می‌تواند کمک کننده باشد. هر چقد شما از فضای بیشتری استفاده کنید نشان می‌دهد که شما احساس راحتی بیشتری می‌کنید و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. داشتن اعتماد به نفس نیز خود باعث افزایش جذابیت می‌شود. همچنین استفاده بیشتر از فضا موجب می‌شود که در مرکز توجه واقع شوید.

6. حفظ آرامش

داشتن آرامش هنگام برقراری ارتباط با دیگران امری مهم است. انجام دادن کارهایی مانند جویدن ناخن، لرزش دست و مواردی این چنینی باعث می‌شود که مخاطب شما احساس کند شما مضطرب و یا عصبی هستید و حتی ممکن است منجر به  القاء شدن حس ناخوشایندی در مخاطب‌تان شود. همچنین فشار و اضطراب شما ممکن است این تصور را درمخاطب ایجاد کند که شما علاقه‌ای به داشتن ارتباط با طرف مقابل‌تان نیستید و بودن در جای دیگری را ارجح‌تر می‌دانید.

7. وضعیت مناسب بدنی

از مهمترین موارد زبان بدن داشتن وضعیت مناسب بدنی است. این مورد علاوه بر جنبه سلامتی، باعث با اعتماد به نفس دیده شدن شخص نیز می‌شود. هنگامی که شخص حالت ایستادن مناسب داشته باشد قد او نیز بلندتر دیده می‌شود. برعکس اگر شخصی خمیده ایستاده باشد باعث می‌شود که به نظر برسد او نسبت به ارتباط تمایلی ندارد و یا ممکن است از کم بودن اعتماد به نفس او کم باشد. حالت نادرست ایستادن در طولانی مدت نیز تأثیرات بدی بر روی جسم می‌گذارد. کارهایی مانند حالت ایستادن مناسب، پیاده‌روی و ... برای شخص سودمند خواهد بود.

8. استفاده از دست‌ها برای بیان منظور خود

حرکات دست نشان دهنده میزان اشتیاق ما نسبت به موضوع است. همچنین استفاده از دست‌ها حین صحبت می‌تواند بیان کننده تأکید ما بر روی برخی نکات شود که در نهایت منجر به ایجاد حس آرامش و راحتی در ما می‌شود.

در کل زبان بدن ما می‌تواند به طور ناخودآگاه پیام‌هایی را از جانب ما منتقل کند در حالی که ما از آن‌‌‌‌‌ها آگاه نیستیم. بنابراین شناخت رفتار‌ها ما باعث تقویت و بهبود ارتباطات غیرکلامی ما می‌شود.

  • نمایش : ۷۵۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی